Zablokowany klocek hamulcowy PRZÓD

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • whoishu1018
    Classic
    • 2011
    • 15

    Zablokowany klocek hamulcowy PRZÓD

    Zamieszczone przez kosticz
    gąbkę flexi żółtą cuttingową
    o ile mnie pamieć nie myli to flexi cutting to biała gąbka, żółta to polishing

    Zamieszczone przez kosticz
    futro bądź mikrofibrową
    no to ryzykowny temat bo łatwo przedobrzyć

    BTW nie napisałeś co to za auto i jaki ma lakier, ciężko wywnioskować coś z ww. wypowiedzi
  • Draco1983
    Classic
    • 2010
    • 35
    • Octavia I combi (1U5)
    • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

    #2
    Zablokowany klocek hamulcowy PRZÓD

    Witam,

    Miałem dzisiaj niemiłą przygodę. W trakcie wyprzedzania TIRa, facet nie spojrzał chyba w lusterko i wpakował mi sie przed maskę Naszczęście zareagowałem i po dłuugim pisku z opon i ostrym trąbieniu udało się uniknąć zepchnięcia do rowu.

    Problem pojawił sie jakies 10km później. Stoję na światłach i czuję straszny smród ( myślałem że to z zewnątrz) ale po zatrzymaniu na kolejnych światłach "zapach" się powtórzył. Zjechałem na bok i okazało się że lewe przednie koło jest GORĄCE i śmierdzi jakby paloną gumą. Patrzę a klocek wygląda jakby się cały czas stykał z tarczą. Z lewej strony wszystko jest ok. ale prawa...

    Hamulec też jakby twardszy się zrobił.
    Proszę o poradę co może być przyczyną takiego stanu a w szczególności proszę o pomoc w rozwiązaniu takiej usterki. Hamulce sprawowały się bez zarzutu aż do dzisiaj

    Z góry dziękuję za pomoc.

    Komentarz

    • paulob1
      Rider
      • 2008
      • 470
      • Octavia I (1U2)
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Zdjąć koło, obejrzeć stan tarczy i klocków. Jeśli są spękane, to dać nowe.
      Jak będziesz miał na wierzchu cały zacisk, to niech druga osoba delikatnie podpompuje hamulcem i obejrzyj stan tłoczka. Jeśli jest zryty lub skorodowany, to zacisk do wymiany, jeśli ok, to kup zestaw reperaturowy uszczelek i wymień wszystkie. Oczywiście z hamulcami robi się obie strony zawsze!
      Taki zestaw:



      Droższy, bo tłoczek nawet dodali. To on jest prawdopodobnie winowajcą. Wylazł i nie chce wrócić.
      Aha, jeśli tarcza złapała kolorek, to też do wymiany.
      A tak przy okazji, to z prawą stroną zawsze bywają problemy, bo łapie za kołem więcej syfu i dziadostwa z pobocza, a potem wszystko się zapieka i blokuje.

      [ Dodano: Sro 04 Cze, 14 09:58 ]
      Po naprawie psiknij na jarzmo deczko smaru miedziowego lub od bidy zapodaj grafitowego.
      Chodzi mi o miejsca po których zacisk ślizga się po jarzmie.
      Nie czyść za mocno jarzma ,bo potem będzie zacisk klepał na nierównościach.

      Komentarz

      • misza_zabrze
        L&K
        • 2013
        • 1371
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BLR 2.0 FSI 150 KM

        #4
        podobna sytuacja i mnie spotkala w prawym kole Z tym ze ja musialem przejechac ok 60 km autostrada No coz nie bylo innego wyjscia bo mi sie nie chcialo w deszczu w nocy rozbierac na ulicy zacisku. Nastepnego dnia wszystko rozebralem przeczyscilem metalowa szczotka. Wszystko ladnie nasmarowane smarem silikonowym do hamulcow, w tloczek kilka kropel plynu hamulcowego i wszystko smiga jak ta lala. Obawialem sie o lozysko, ale na szczescie wszystko ok Obylo sie bez wymiany klockow i tarcz.
        Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
        Obecnie -> Seicento 900+LPG
        Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
        Bylo ->GOLF 3 1.8

        Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

        Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

        Komentarz

        • krzynol
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 10952
          • Superb II combi (3T5)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

          #5
          zdarza się też często, że trzpienie zacisku się blokują i nie suwają w gnieździe
          wyjąć, objechać papierkiem, dać smaru, założyć gumkę i zamontować
          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
          poprzednie modele:
          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

          Komentarz

          • misza_zabrze
            L&K
            • 2013
            • 1371
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BLR 2.0 FSI 150 KM

            #6
            Zamieszczone przez krzynol
            wyjąć, objechać papierkiem, dać smaru, założyć gumkę i zamontować
            normalnie posikalem sie ze smiechu :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech w pozytywnym znaczeniu
            Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
            Obecnie -> Seicento 900+LPG
            Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
            Bylo ->GOLF 3 1.8

            Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

            Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

            Komentarz

            • Draco1983
              Classic
              • 2010
              • 35
              • Octavia I combi (1U5)
              • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

              #7
              Dzięki wielkie za wszystkie sugestie. Jak wrócę do domu to zabieram się za rozbieranie. Najpierw przeczyszczę i zobaczymy Pozdrawiam.

              Komentarz

              • krzynol
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 10952
                • Superb II combi (3T5)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                #8
                misza_zabrze :szeroki_usmiech
                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                poprzednie modele:
                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                Komentarz

                • misza_zabrze
                  L&K
                  • 2013
                  • 1371
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • BLR 2.0 FSI 150 KM

                  #9
                  krzynol, wiem wiem ...Stary a gupi :szeroki_usmiech
                  Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
                  Obecnie -> Seicento 900+LPG
                  Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
                  Bylo ->GOLF 3 1.8

                  Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

                  Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

                  Komentarz

                  • aniol
                    RS
                    • 2012
                    • 5228
                    • Octavia I combi (1U5)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                    #10
                    Draco1983, Tu nie ma co gdybać kolego :shock: Ja bym na twoim miejscu sprawdził wszystko od podstaw.A mianowicie:grubość tarcz,klocków,przesmarował i uszczelnił tłoczek zacisków.Hamulce to twoje bezpieczeństwo i twoje życie.Nie ma co tu oszczędzać.A jeszcze płyn hamulcowy,co 2 lata bo traci swoje właściwości i wchłania wilgoć a przy tym staje się do
                    http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                    Pozdrawiam ANIOL

                    Komentarz

                    • yunior81
                      RS
                      • 2010
                      • 1657
                      • Octavia I (1U2)
                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez krzynol
                      zdarza się też często, że trzpienie zacisku się blokują i nie suwają w gnieździe
                      wyjąć, objechać papierkiem, dać smaru, założyć gumkę i zamontować
                      W moim poprzednim samochodzie miałem dokładnie ten sam problem. Spadła osłonka gumowa prowadnicy dostał sie brud i wszystko stanęło

                      Komentarz

                      • aniol
                        RS
                        • 2012
                        • 5228
                        • Octavia I combi (1U5)
                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                        #12
                        Draco1983, I był bym zapomniał,tak jak koledzy piszą ważne jest żeby prowadnice były czyste i nasmarowane.
                        http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                        Pozdrawiam ANIOL

                        Komentarz

                        • przemo251
                          Classic
                          • 2013
                          • 5

                          #13
                          na 99 % skorodowane tłoczki + syf który zbiera się w szczelinie uszczelki między tłoczkiem a zaciskiem. Miałem to samo. Od razu wymieniłem tłoczki i uszczelki zacisku. Czyszczenie tłoczków papierem nic nie da bo są chromowane, więc jeśli chrom zszedł to stalowy tłoczek rdzewieje.

                          Tarcze tak zagrzało aż tarcza byłą fioletowa... nic tylko papierosa od niej odpalać...


                          Pozdrawiam

                          Komentarz

                          Pracuję...